Isnin, 4 Mei 2009

Bermulalah kehidupan baru

Masuk hari ni dah 6 hari aku trading. Mula-mula aku dpt triple a/c. sifoo aku pun heran aku buat mcmana. Tp sifoo mesti tau kan. Dia bajet aku lose dlm beberapa hari. Memang betul. Direct losing buat kita mula memikir di mana kesilapan. So aku hari-hari bermuhasabah. apa yg dicari, dan apa dilepaskan. So within the period, aku mula memahami konteks sebenar permainan ini. Aku mempertaruhkan wang bukannya strategi permainan. So aku kerap membaca. So aku tanya sifoo aku dimana silap aku yg aku tak nampak. Jawapan yg cukup mudah. Apa yg aku cari sebenarnya. Tapi berhari-hari aku memikirkan persoalan pada jawapan aku tu. Persoalan dah mula timbul, aku cari duit tanpa berfikir. so bermulalah episod pencarian aku. So aku wujudkan sistem trading sendiri. if sistem aku kantoi, aku masih boleh berfikiran waras lg. So, aku terima dlm perniagaan ada pasang surut. Hanya org yg cepat membaca tanda-tanda dan mempersiapkan diri sahaja pandai mengagak waktu bila yg sesuai bertindak. So aku dah ada ketetapan. so inilah satu permulaan untuk trading aku.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan